GO
nl-NLen-GB

De Airflow Profylaxis Master van EMS.

Het beloofd zeer preventief, minimaal invasief, pijnloos, zachtaardig en veilig te zijn.

GBT (guided biofilm therapy)

De bedoeling van de begeleide plaque therapie is om biofilm (plaque) op tanden, implantaten en weke delen zoals tandvlees en tong te detecteren en daarna te elimineren. Door middel van een roze kleurvloeistof wordt deze plaque zichtbaar gemaakt. Hierdoor is te zien waar de plaque achterblijft, zelfs na een poetsbeurt.

Waar plaque blijft zitten, gaan bacteriën zitten, deze bacteriën zorgen voor gaatjes in uw tanden of voor ontstekingen aan uw tandvlees. Geen plaque betekent dus ook geen problemen. Om de plaque dus zo goed mogelijk te verwijderen is het belangrijk om deze zichtbaar te maken. Plaque is het kleverige laagje wat de hele dag door wordt aanmaakt op je tanden, zelfs zonder te eten.

De plaque is te verwijderen door middel van de airflow. Dit is een spray met verwarmd water ,en een fijn korreltje. Deze worden onder druk op uw tanden gesprayd en hierdoor wordt de plaque en eventuele aanslag van roken, koffie, thee en rode wijn verwijderd.

Als plaque langere tijd op de tanden aanwezig blijft, ontstaat er tandsteen.  Tandsteen is te verwijderen met het piezon instrument. Dit is een dun pinnetje wat tegen uw tanden wordt geplaatst om de tandsteen op uw tanden eraf te trillen. Ook hierbij wordt verwarmd water gebruikt. Omdat het water verwarmd is zal de behandeling pijnloos zijn

Klachten    |   Vacatures