GO
nl-NLen-GB

WIj werken met de Airflow Profylaxis Master van EMS. Het beloofd zeer preventief, minimaal invasief, pijnloos, zachtaardig en veilig te zijn.

En kan ik u vertellen dat deze beloftes absoluut zijn waar gemaakt. GBT (guided biofilm therapy) De bedoeling van de begeleide plaque therapie is om biofilm (plaque) op tanden, implantaten en weke delen zoals tandvlees en tong te detecteren en daarna te elimineren. Het GBTprotocol is opgesplitst in 8 stappen: Screen de mond. Kleur de plaque door middel van een kleurvloeistof. Motiveer de patiënt en geef instructies Gebruik de airflow voor het verwijderen van de plaque en aanwezige aanslag Verwijder plaque in de verdiepte pockets door middel van de perioflow Verwijder de tandsteen met het piezon instrument Controleer alles Plan een vervolgafspraak in op basis van de risicoanalyse Eerst wordt er gekeken waar de plaque op uw tanden en uw tandvlees zit. Door middel van een roze kleurvloeistof wordt deze plaque zichtbaar gemaakt. Hierdoor is te zien waar de plaque achterblijft, zelfs na een poetsbeurt. Waar plaque blijft zitten, gaan bacteriën zitten, deze bacteriën zorgen voor gaatjes in uw tanden of voor ontstekingen aan uw tandvlees. Geen plaque betekent dus ook geen problemen. Om de plaque dus zo goed mogelijk te verwijderen is het belangrijk om deze zichtbaar te maken. Plaque is het kleverige laagje wat de hele dag door wordt aanmaakt op je tanden, zelfs zonder te eten. De plaque is te verwijderen door middel van de airflow. Dit is een spray met water en een fijn korreltje. Deze worden onder druk op uw tanden gesprayd en hierdoor wordt de plaque en eventuele aanslag van roken, koffie, thee en rode wijn verwijderd. Als plaque langere tijd op de tanden aanwezig blijft, ontstaat er tandsteen. De tandsteen is te verwijderen met het piezon instrument. Dit is een dun pinnetje wat tegen uw tanden wordt geplaatst om de tandsteen op uw tanden eraf te trillen. Ook hierbij wordt water gebruikt.

Dit instrument is zowel boven uw tandvlees als dieper tussen uw tand en tandvlees te gebruiken om de tandsteen te verwijderen. Wanneer tandsteen langere tijd aanwezig is op uw tanden gaan ook hier bacteriën zitten. Deze zorgen voor het terugtrekken van uw tandvlees en voor het ontsteken van uw tandvlees.

Verstandig is het dus om regelmatig tandsteen te laten verwijderen door uw mondhygiënist.